Hrek : A hogyan s a hogyan tovbb? |
A hogyan s a hogyan tovbb?
Turi Tams – Tth Imre
Skoda Fabia WRC
Turi Tams – Tth Imre
Skoda Fabia WRC
A hogyan s a hogyan tovbb?
Nagyon sokan rdekl dnek, hogy honnan tudott az SRT beszerezni Skoda Fabia WRC-t mi a
trtnete a versenyautnak s milyen okok vezettek az ez vi kiessekhez hrom verseny tkrben.
Nos mr a tavalyi Budapest Rally-n trtnt kiess utn megfogalmazdott a csapatunkban, hogy egy
j Skoda tpussal kell nekivgnunk a 2006-os vnek ahhoz, hogy technikai sznvonallal kvetni
tudjuk az ellenfeleinket, s eslyesek maradjunk a Magyar Orszgos Rally Bajnoki Cmrt folytatott
kzdelemben.
Tmogatink s a Skoda Hungria is biztostotta a Csapatot arrl, hogy mellllnak az tletnknek
s biztostjk az ehhez szksges megnvekedett kltsgvetsnket.
Eurpban minden Fabia WRC-t zemeltet Team-el kapcsolatban voltunk a tl folyamn s a
Profiko csapattulajdonosa is megplyzott egy ilyen versenyautt.
A Skoda gyr pont ebben az vben sznetelteti a gyri WRC programjt gy tbb aut is felszabadult
a Skoda Motorsporttl. Viszont ezzel egy idben megalakult a Redbull Skoda Team, a First
Motorsport s a Kopeczky Motorsport VB-s programja, ami majdnem 10 autt emsztett fl a
legjabb tpusokbl. Angliban, Csehorszgban is nztnk meg Fabia WRC-t.
Neknk ugyanis az aut s a szervzszolgltats egyttes brlete jhetett csak szba.
Illetve volt olyan Team is, aki mr 4 ve dolgozik egytt egy nmet versenyzvel s korrekten ezt a
kapcsolatot nem akartk felbontani.
A megkeressek sorn kivtel nlkl minden versenyistll els krdse az volt, hogy ki a piltnk
s csodlkoztunk azon, hogy Anglitl-Csehorszgig jl ismerik a Turi Tams nevet s a Magyar
Bajnoksgot. gy az aut kiadsnak a pilta szemlye mr az els beszlgetsnl sem volt akadly.
Az aut megtallsnl s kivlasztsnl a legnagyobb gondunkat az okozta, hogy minden Fabia
WRC-t VB programra akartak kiadni elssorban, s ha semmilyen ms csapatnak sem kell egy-egy
VB futamra, akkor s csak akkor lehet sz a Magyar ORB-rl.
Ez a felttelrendszer szmunkra egyltaln nem garantlta, hogy kivtel nlkl minden hazai
futamon biztosan rajthoz tudjunk llni, hogy valban lesz autnk, ami viszont a tmogatinkkal
szemben nem lett volna korrekt. A First Motorsporttal nagyon sokig trgyaltunk a kzs munka
azonban meghisult a szmunkra, mert kzben Duval mgis tudott tmogatkat tallni s kibrelte
az autt s a First Motorsportot az eurpai VB futamokra.
Kopeczkyvel s csapatval is mr rgta ismerjk egymst, de mgsem tudtunk egytt dolgozni
velk, mert nekik is mindkt autra folyamatosan szksgk van ahhoz, hogy teljestsk a Skoda
Motorsportnak tett vllalsaikat.
Kzben a rgi csapatunk a Profiko bejelentkezett, hogy talltak egy autt kevs versennyel a hta
mgtt s a gyr tmogatsval meg tudjk pttetni 2005-s specifikcij vltozatra.
A korbbi vek kzs munkjt s az id rvidsgt is figyelembe vve megktttk a szerzdst a
Profikoval s megkezddtt az aut felksztse.
Ekkor mr 2006. februr vgt rtunk s ktsges volt, hogy valban elkszl-e az aut az els egri
futamra. Elkszlt ugyan a Skoda Fabia WRC de a tartalk alkatrszek nem teljes szmban rkeztek
meg a Profikohoz, mert a Skoda elssorban a VB programot teljest csapatokat szolglja ki s csak
ez utn tud foglalkozni a mi krseinkkel.
Kzben felkrtk Jarda Jezeket fmrnknek a csapatunkhoz, aki Skoda Motorsportos mrnk ill.
benne volt a Fabia WRC fejlesztsben s jelenleg is segti a hrom Skoda csapatot, de klnsen a
First Motorsport s Duval munkjt a VB-n val j szerepls rdekben.
Nos az aut, a szervizcsapat, egy nagyon j mrnk s a httr sszellt a 2006-os Bajnoki vadra,
de a j eredmny mg mindig nem akar bekopogni hozznk. rnk el j szakaszeredmnyeket,
Egerben els helyrl, Miskolcon a msodikrl, a Duna Rallyn a harmadik helyrl kellett killni
alkatrszproblmk vagy cserealkatrszek hinya miatt. Erre kell nagy energikat
sszpontostanunk, ezt a problmt kell jelen pillanatban megoldanunk.
Tomival sokat dolgozik a tesztek s a versenyek folyamn a mrnk ahhoz, hogy minl jobban s
gyorsabban megismerje s kihasznlja ezt a versenyautt s a hrom aktv hajtst.
A VB-s piltk tbb ezer km-t mennek ahhoz, hogy rendesen belltsk az autt egy-egy
plyatpusra, s egyltaln kiismerjk az autban rejl kpessgeket, nos neknk s a Tominak erre
nhny 10 km ideje van maximum.
Tomi tapasztalatai alapjn az aut jl vezethet, a kormnyvlt nagy elny, a hajts nagyon modern
s fejlett, amin azonban szintn dolgoznunk kell mg az a motorer a fels fordulatszm
tartomnyokban s az ehhez kthet vgsebessg nvelse.
Imi jra remekl tud egytt dolgozni Tomival, nem jelentett szmra nehzsget az tlls. amit
inkbb visszatrsnek tekint.
Imi tapasztalata, szerviztervei, koordincis tervei, korbbi vekben szerzett belltsi adatai, s
tapasztalata sokat segt a mrnkkel s a szervizcsapattal kzs munkban.
Sok szurkol mr llekben feladta s kveteli a Profiko s/vagy az aut cserjt.
Nos a Csapat a tmogatinkkal karltve nem adja fel, hisznk s kitartunk az aut s a csapat
kpessgei mellett s meg fogjuk mutatni, hogy valjban mire is kpes a Skoda Fabia WRC.
Egy j versenyaut modell megismerse, kiismerse, versenyeztetse nem knny feladat ezt tudtuk,
j ton haladunk a megbzhatsg nvelsvel s a belltsok megtallsval, gy bzunk abban,
hogy a kvetkez versenyeken nagyobb csatkat lthatnak a szurkolk s ehhez mi is
nagymrtkben hozzjrulhatunk.
Versenyz ink szmra nagy lelki tmaszt nyjt a szurkolik szeretete s biztatsa.
Skoda Rally Team
|