| Hrek : Nagy hajr, nagy rm, kis ivszat a vgn! |
Nagy hajr, nagy rm, kis ivszat a vgn!
Turi Tams - Tth Imre
Skoda Fabia WRC
Ha valaki depressziba szeretne esni, elg lenne meghallgatnia Turi Tomi egsz napi szervizparki nyilatkozatait: elkeseredettsg, fradtsg s "legyenmregyszervge" hangulat a kbn. A sok technikai problma s a nehezt krlmnyek ellenre -gondoljunk csak a melegre vagy Tomi kedvenc veszprmi plyira - nem kis teljestmny az, amit ma vghezvitt prosunk.

Turi Tomi: Sz mi sz, tnyleg nem voltunk tl j kedvnkben se tegnap, se a mai nap nagy rszben. A legnagyobb bosszsgot a vlt okozta, ami a msodik krben elromlott, nem volt se 4. se 5. fokozatunk, gyhogy szenvedtnk nagyon a kt gyorson. Majd jtt a msodik szerviz, de utna sem mkdtt. Csak mechanikusan ment, hajtsunk egyltaln nem volt. Vgs elkeseredsnkben tnyleg mr csak azrt imdkoztunk Imivel, hogy a negyedik pontszerz helyet tartani tudjuk, s nagyobb baj ne trtnjen. A nap egyetlen j pillanata- termszetesen a cldobogs nneplsen kvl- az utols, kirlyszentistvni szakasz volt, ahol tnyleg minden sszejtt, s meg is tudtuk nyerni ezt a gyorsot. Erre azrt nagyon bszkk vagyunk, mint ahogy a bronzrmes helynkre is, csak most valahogy mgsem tudunk ugrlni rmnkben, taln majd holnap egy kiads alvs utn. Vrom mr az aszfaltos versenyeket, a murvbl pp elg volt ennyi, taln az aut is jobban fog menni, de sajnos egyre inkbb gy tnik, hogy nem mindig partner a siker elrsben.
A Turi-Tth pros a Veszprm Rallye-n elrt harmadik hellyel begyjttt 12 pontjval sokakat megelzve 5 helyet ugrott a pontversenyben, jelenleg holtversenyben az 5. helyen llnak. Bzzunk benne, hogy a pontszerzssel itt nem llnak meg!
"Szenveds s szerencse" - teljes veszprmi sszefoglal
A Rally Bajnoksg elrkezett a "kis-Akropoliszhoz" a veszprmi versenyhez. Ez a futam haznkban a legnehezebb, a legtbb szenvedst okoz, vratlan helyzetekben bvelked megprbltats. Nincs olyan csapat akit ne lltana vratlan helyzet el, ezt nem lehet stakocsikzssal megnyerni, ez a hguts s egyben vratlan viharos, poros-sros, szikls, defektveszlyes, ugrats verseny a nyr derekn igazi megprbltats, kihvs mind a versenyzk, a csapatok de a nzk szmra egyarnt.
A csapatunk szmra itt mg nem termett igazi aranyl babr az elmlt vek sorn s mivel az egsz vnk egy szerelversenybl llt ez mirt lett volna msknt most is.
A pntek esti kt krs prolg nagyon j induls volt a szmunkra. Spicivel s az j autjval raktk prba Tomit s a Skoda Fabia WRC-t. A mezny fordtott sorrendben startolt s ekkor mr a plya katasztroflis llapotban volt. Ennek ellenre a legjobb idvel tudtuk teljesteni a prolgot. Ezt j jelknt vettk, de nem sokig mosolyoghattunk, mert a ngy krs Superspecilon defektet kaptak a srcok. Volt egy aszfaltos szakasz, ami mellett olyan gdr keletkezett, hogy az aszfalt letrtt darabja kiszaktotta a jobb els gumi bels felt, gy a msnapot rgtn +17sec htrnybl kezdtk.
Szombaton csak 7 szakasz llt a versenyzk eltt de ezek 20-25 km-es hossza nmagrt beszlt. Az autnk nem nagyon akart jl mkdni, gy egsz nap sorn bekeldtnk a 4. helyre, de mr annak is rltnk, hogy egyltaln mkdik. A futm nagyon jl be lett lltva a teszt sorn, de a vl s a hajts egyszeren nem akart gy mkdni, ahogy Tomi igazn jl tudott volna menni. Tomi nagyon el volt keseredve, hogy tbb szakaszt 4. sebessgi fokozat nlkl kellett megtenni, majd az tdik is elfogyott gy nem lehetett elhalasztani a vltcsert. Ettl viszont fltnk, hogy belefr-e a szervizidbe, nem kapunk-e megint bntetst az idntli szerelsrt. A vltcsere sikerlt, ekkor viszont a szervrendszerbl kezdett szivrogni a hidraulika olaj. Ekkor Imi mrgben, maghoz vett nhny flakon olajat s az utols szakasz rajtja eltt, feltlttte. gy az utols szakaszon a Slyi erdben tudtunk egyedl hibamentes autval vgigmenni, amit csodk-csodja Tomi meg is tudott nyerni 10 sec-el. Ahhoz azonban, hogy a verseny vgn felllhattunk a dobogra az is kellett, hogy szenzcisan autz Gerg szerv nlkl kormnyzott az utols szakaszon, ami kzel egy perc htrnyt jelentett a szmra.
Tomi: "Elkesert, hogy mr az tdik verseny, ahol vacakol a vlt, ami hajtst, motorert, gyorsulst, egyszval minden eredmnyt befolysol. A mrnknk sem tallja a pontos okt a sorozatos s rvid tv fogaskerk lefogazsnak. Nem hiszem el, hogy versenyenknt egy vltt elhasznlunk. Krdeztem a mrnkt, hogy n rontok-e el valamit vagy rosszul vltok, de ez sem lehet mert egy elektrokapcsol indtja a hidraulikt s egy WRC-n szinte nem is lehet rosszul vltani, erre az ignybevtelre lett kitallva. Meggrte, hogy a kvetkez versenyig mindenkppen megtallja a hiba forrst. Nem tudom, hogy ez sikerl-e Nekik. Ami engem bosszant az az, hogy mg mindig nem autzzuk az aut vagy a mi kpessgeink 100%-t, de mg a kzelben sem vagyunk. Azt sem tudom, mikor tudjuk megmutatni, hogy valjban mire vagyunk kpesek gy egytt. De azt tudom, hogy ha ez a Skoda Fabia WRC egyszer sszell s igazn elindul, akkor nagyon nagyot lehetne autzni vele s akkor a vigyor krberne a fejemen.
Gratullunk a gyzteseknek, mert ez a verseny km egy napra sszesrtve VB-s krlmnyeket teremtett kishaznkban. A magunk teljestmnyvel, a harmadik hely ellenre, viszont a Profikval egytt egyltaln nem vagyunk megelgedve s mgtbbet kell dolgoznunk az igazi sikerrt.
Tallkozunk Budapest Rally-n, ami vgre megint aszfaltos verseny lesz.
Sziasztok Skoda Rally Team
Forrs: Skoda Rally Team
|