Hírek : Nagy hajrá, nagy öröm, kis ivászat a végén! |
Nagy hajrá, nagy öröm, kis ivászat a végén!
Turi Tamás - Tóth Imre
Skoda Fabia WRC
Ha valaki depresszióba szeretne esni, elég lenne meghallgatnia Turi Tomi egész napi szervizparki nyilatkozatait: elkeseredettség, fáradtság és "legyenmáregyszervége" hangulat a köbön. A sok technikai probléma és a nehezítő körülmények ellenére -gondoljunk csak a melegre vagy Tomi kedvenc veszprémi pályáira - nem kis teljesítmény az, amit ma véghezvitt párosunk.
Turi Tomi: Szó mi szó, tényleg nem voltunk túl jó kedvünkben se tegnap, se a mai nap nagy részében. A legnagyobb bosszúságot a váltó okozta, ami a második körben elromlott, nem volt se 4. se 5. fokozatunk, úgyhogy szenvedtünk nagyon a két gyorson. Majd jött a második szerviz, de utána sem működött. Csak mechanikusan ment, hajtásunk egyáltalán nem volt. Végső elkeseredésünkben tényleg már csak azért imádkoztunk Imivel, hogy a negyedik pontszerző helyet tartani tudjuk, és nagyobb baj ne történjen. A nap egyetlen jó pillanata- természetesen a céldobogós ünneplésen kívül- az utolsó, királyszentistváni szakasz volt, ahol tényleg minden összejött, és meg is tudtuk nyerni ezt a gyorsot. Erre azért nagyon büszkék vagyunk, mint ahogy a bronzérmes helyünkre is, csak most valahogy mégsem tudunk ugrálni örömünkben, talán majd holnap egy kiadós alvás után. Várom már az aszfaltos versenyeket, a murvából épp elég volt ennyi, talán az autó is jobban fog menni, de sajnos egyre inkább úgy tűnik, hogy nem mindig partner a siker elérésében.
A Turi-Tóth páros a Veszprém Rallye-n elért harmadik hellyel begyűjtött 12 pontjával sokakat megelőzve 5 helyet ugrott a pontversenyben, jelenleg holtversenyben az 5. helyen állnak. Bízzunk benne, hogy a pontszerzéssel itt nem állnak meg!
"Szenvedés és szerencse" - teljes veszprémi összefoglaló
A Rally Bajnokság elérkezett a "kis-Akropoliszához" a veszprémi versenyéhez. Ez a futam hazánkban a legnehezebb, a legtöbb szenvedést okozó, váratlan helyzetekben bővelkedő megpróbáltatás. Nincs olyan csapat akit ne állítana váratlan helyzet elé, ezt nem lehet sétakocsikázással megnyerni, ez a hőgutás és egyben váratlan viharos, poros-sáros, sziklás, defektveszélyes, ugratós verseny a nyár derekán igazi megpróbáltatás, kihívás mind a versenyzők, a csapatok de a nézők számára egyaránt.
A csapatunk számára itt még nem termett igazi aranyló babér az elmúlt évek során és mivel az egész évünk egy szerelőversenyből állt ez miért lett volna másként most is.
A péntek esti két körös prológ nagyon jó indulás volt a számunkra. Spicivel és az új autójával rakták párba Tomit és a Skoda Fabia WRC-t. A mezőny fordított sorrendben startolt és ekkor már a pálya katasztrofális állapotban volt. Ennek ellenére a legjobb idővel tudtuk teljesíteni a prológot. Ezt jó jelként vettük, de nem sokáig mosolyoghattunk, mert a négy körös Superspeciálon defektet kaptak a srácok. Volt egy aszfaltos szakasz, ami mellett olyan gödör keletkezett, hogy az aszfalt letörött darabja kiszakította a jobb első gumi belső felét, így a másnapot rögtön +17sec hátrányból kezdtük.
Szombaton csak 7 szakasz állt a versenyzők előtt de ezek 20-25 km-es hossza önmagáért beszélt. Az autónk nem nagyon akart jól működni, így egész nap során beékelődtünk a 4. helyre, de már annak is örültünk, hogy egyáltalán működik. A futómű nagyon jól be lett állítva a teszt során, de a váló és a hajtás egyszerűen nem akart úgy működni, ahogy Tomi igazán jól tudott volna menni. Tomi nagyon el volt keseredve, hogy több szakaszt 4. sebességi fokozat nélkül kellett megtenni, majd az ötödik is elfogyott így nem lehetett elhalasztani a váltócserét. Ettől viszont féltünk, hogy belefér-e a szervizidőbe, nem kapunk-e megint büntetést az időntúli szerelésért. A váltócsere sikerült, ekkor viszont a szervórendszerből kezdett szivárogni a hidraulika olaj. Ekkor Imi mérgében, magához vett néhány flakon olajat és az utolsó szakasz rajtja előtt, feltöltötte. Így az utolsó szakaszon a Sólyi erdőben tudtunk egyedül hibamentes autóval végigmenni, amit csodák-csodája Tomi meg is tudott nyerni 10 sec-el. Ahhoz azonban, hogy a verseny végén felállhattunk a dobogóra az is kellett, hogy szenzációsan autózó Gergő szervó nélkül kormányzott az utolsó szakaszon, ami közel egy perc hátrányt jelentett a számára.
Tomi: "Elkeserítő, hogy már az ötödik verseny, ahol vacakol a váltó, ami hajtást, motorerőt, gyorsulást, egyszóval minden eredményt befolyásol. A mérnökünk sem találja a pontos okát a sorozatos és rövid távú fogaskerék lefogazásnak. Nem hiszem el, hogy versenyenként egy váltót elhasználunk. Kérdeztem a mérnököt, hogy én rontok-e el valamit vagy rosszul váltok, de ez sem lehet mert egy elektrokapcsoló indítja a hidraulikát és egy WRC-n szinte nem is lehet rosszul váltani, erre az igénybevételre lett kitalálva. Megígérte, hogy a következő versenyig mindenképpen megtalálja a hiba forrását. Nem tudom, hogy ez sikerül-e Nekik. Ami engem bosszant az az, hogy még mindig nem autózzuk az autó vagy a mi képességeink 100%-át, de még a közelében sem vagyunk. Azt sem tudom, mikor tudjuk megmutatni, hogy valójában mire vagyunk képesek így együtt. De azt tudom, hogy ha ez a Skoda Fabia WRC egyszer összeáll és igazán elindul, akkor nagyon nagyot lehetne autózni vele és akkor a vigyor körbeérne a fejemen.
Gratulálunk a győzteseknek, mert ez a verseny km egy napra összesűrítve VB-s körülményeket teremtett kishazánkban. A magunk teljesítményével, a harmadik hely ellenére, viszont a Profikóval együtt egyáltalán nem vagyunk megelégedve és mégtöbbet kell dolgoznunk az igazi sikerért.
Találkozunk Budapest Rally-n, ami végre megint aszfaltos verseny lesz.
Sziasztok Skoda Rally Team
Forrás: Skoda Rally Team
|